معرفی فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول شاخص

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال
Data Analyst ahaang.com
⚖️معرفی فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول شاخص
معرفی فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول شاخص

قطعا شما نیز تا کنون بارها نام قانون محاسبه مهریه به نرخ روز 1402 به گوشتان خورده است و حداقل یکبار این سوال ها برایتان به وجود آمده است که این قانون شامل چه مهریه هایی می شود؟ نرخ روز مهریه چگونه محاسبه می شود؟ مفهوم مهریه به نرخ روز چیست؟

در این مطلب علاوه بر بررسی دقیق مفهوم مهریه به نرخ روز، فرمول قوه قضاییه برای محاسبه نرخ روز را نیز بیان می کنیم. پس تا انتها همراه ما بمانید.

محاسبه مهریه به نرخ روز چیست و چه مفهومی دارد؟

همانطور که می دانید مهریه یکی از حقوق قانونی زن است که به واسطه برقراری عقد نکاج به او تعلق می گیرد. براساس قانون و شریعت اسلام، مهریه باید در زمان عقد به زن پرداخت گردد، در غیر این صورت به عنوان یک دین بر گردن همسرش است و هر زمان زن آن را مطالبه کند، مرد موظف به پرداخت می باشد.

بنابراین می توان گفت که مهریه از اموال زن محسوب می شود و باید قانونی را در نظر گرفت که تاخیر در پرداخت این دین باعث ضرر مالی زن و بی ارزش شدن اموال او نشود.

در شرایطی که مهریه به صورت طلا یا سکه تعیین شده باشد، کاهش ارزش پول رایج مملکت در گذر زمان سبب کاهش ارزش مهریه نمی شود. بنابراین در این شرایط هر زمان زن مهریه خود را مطالبه کند، لایق دریافت هرآنچه در عقدنامه مشخص شده است، می باشد.

⚖️معرفی فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول شاخص

 

اما در شرایطی که مهریه به صورت مبلغی وجه نقد رایج کشور یعنی ریال تعیین شده باشد، همانند سایر بدهی های ریالی باید دیرکرد آن پرداخت گردد یا به عبارت دیگر مهریه به نرخ روز محاسبه شود.

فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز چیست؟

تبدیل مهریه قدیم به جدید را می توانید با استفاده از اپلیکیشن محاسبه مهریه به نرخ روز به صورت آنلاین انجام دهید و یا از طریق فرمول زیر نرخ روز مهریه را محاسبه کنید.

مبلغ مهریه به نرخ روز = شاخص سال عقد ÷ (مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه × شاخص سال پیش از مطالبه مهریه)

همانطور که در فرمول فوق مشاهده می کنید برای استفاده از فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز قوه قضاییه به عدد شاخص سالانه نیاز دارید که در ادامه جدول مربوط به آن را برای شما قرار می دهیم.

⚖️معرفی فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز + جدول شاخص

  • نکته 1: عدد شاخص در پایان هرسال اعلام می شود، بنابراین برای محاسبه مهریه به نرخ روز از آخرین عدد شاخص موجود استفاده می کنیم.
  • نکته 2: مطالبه مهریه به نرخ روز تنها در زمان حیات زن امکان پذیر است. بنابراین ورثه ایشان تنها می توانند اصل مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه را مطالبه کنند. برای محاسبه آنلاین مهریه زن متوفی کلیک کنید.
  • نکته 3 : در صورت مطالبه مهریه بعد از فوت شوهر، در فرمول محاسبه مهریه به جای شاخص سال مطالبه مهریه، شاخص سال فوت مرد قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود