روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی
روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی

ابتلا به بیماری های عفونی، اتفاقی است که برای تمام افرادی که از روش های پیشگیری آن آگاه نیستند پیش می آید. برای این که به بیماری های عفونی خطرناک و طاقت فرسا دچار نشوید، بهتر است توصیه ها و روش های پیشگیری معرفی شده توسط متخصص عفونی را جدی بگیرید؛ در غیر این صورت، احتمال مبتلا شدن همواره وجود دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب، تمامی روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری عفونی را برایتان شرح دهیم.

روش های جلوگیری از ابتلا به بیماری عفونی

همان طور که می دانید، عفونت می تواند از فضای باز محیط بیرون وارد بدن افراد شده و به سلامتی آن ها آسیب هایی وارد کند؛ بنابراین باید تا حد امکان به بهداشت بدن خود اهمیت دهید. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی، برخی روش های عمومی و بدون دردسر توسط پزشکان متخصص عفونی به افراد معرفی شده است. این اقدامات را جهت پیشگیری از این بیماری ها انجام دهید تا دیگر نیازی به درمان بیماری عفونی نباشد:

· رعایت بهداشت تنفس

تنفس، یکی از مهم ترین مواردی است که باید به بهداشت آن توجه داشته باشید. چنانچه در محیط بیرون عطسه یا سرفه کردید، بهتر است به بهداشت فضا دقت داشته باشید؛ به طوری که تا حد امکان با دستمال کاغذی یا دست ضد عفونی شده خودتان دهانتان را پوشش دهید. همچنین در صورتی که به وجود عفونت در یک مکان مشخص شک دارید، بهتر است از ماسک و دیگر وسایل بهداشتی برای تنفس سالم تر استفاده کنید. به گفته متخصص عفونی، رعایت بهداشت تنفس مهم ترین اقدام برای جلوگیری از ابتلا به بیماری عفونی است.

· رعایت بهداشت دست

با توجه به این که آلوده بودن دستان می تواند آلودگی را به تمامی نقاط بدن انتقال دهد، رعایت بهداشت دستان در طول روز یکی از مهم ترین اقدامات است. اگر دستان شما آلوده به عفونت باشد، مسلما این عفونت از نقاطی نظیر دهان، چشم ها، گوش ها و بینی وارد بدن شما خواهد شد؛ چرا که دستان شما در طول روز نقاط ذکر شده را لمس می کنند و اصلی ترین دلیل آلوده شدن آن ها است. طبق توصیه های پزشکان متخصص عفونی، بهتر است دستان خود را حداقل 20 ثانیه با مایع شوینده با کیفیت بشویید تا کاملا ضد عفونی شوند.

· دوری از افراد بیمار

یکی دیگر از توصیه های دکتر عفونی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی، دوری از افراد بیمار است. افراد مبتلا به بیماری های عفونی، با عوارضی نظیر سرفه و آب ریزش بینی مواجه خواهند بود که هر کدام به نوعی عفونت را به افراد دیگر منتقل می کند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم تا حد امکان با افراد بیمار در یک فضای بسته قرار نگیرید؛ در غیر این صورت، استفاده نکردن از وسایل بهداشتی نظیر ماسک و ضد عفونی کننده احتمال انتقال بیماری را به حداکثر می رساند.

نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی

· بهینه سازی سلامتی بدن

یکی از اصلی ترین علل بیماری های عفونی با تشخیص متخصص عفونی، رشد بیماری های عفونی با افزایش گرما و همچنین کمبود ویتامین و مواد مغذی در بدن افراد است. در واقع وارد شدن عفونت به بدن انسان کاملا طبیعی بوده و می تواند برای هر فردی پیش بیاید؛ اما از آن جایی که بدن برخی از افراد به صورت کامل از ویتامین ها و مواد معدنی بهره نمی برد، این عفونت تبدیل به یک بیماری در بدن آن ها می شود. به همین دلیل بهتر است در تمام مدت بدن خودتان را برای مقابله با بیماری های عفونی آماده کنید و از مصرف ویتامین های حیاتی بدن غافل نشوید.

نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی

حال که اصلی ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عفونی را مطالعه کردید، نوبت به شرح برخی نکات مهم در این پروسه می رسد. هر کدام از این نکات توسط پزشکان متخصص عفونی تایید شده اند و جنبه علمی دارند؛ بنابراین به یاد داشتن این توصیه ها می تواند تا حدود زیادی روی سلامتی شما تاثیر بگذارد. از جمله مهم ترین نکات بهداشتی توصیه شده توسط دکتر متخصص عفونی در مورد بیماری های عفونی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از دست دادن با افراد بیمار پرهیز کنید. با توجه به سرفه های پی در پی که بیماری های عفونی به همراه دارد، دستان این افراد همواره آلوده به عفونت است.
  • با دستان خود صورت و نقاط مهم بدن خود را لمس نکنید. همان طور که گفته شد، دستان کثیف اصلی ترین دلیل ابتلا به بیماری های عفونی هستند و باید به تمیز بودن دستان خود اهمیت زیادی بدهید.
  • در صورتی که به بیماری عفونی مبتلا شدید، بهتر است هر چه سریع تر نزد متخصص عفونی مراجعه کنید. هر چه وضعیت سلامتی شما وخیم تر شود، درمان بیماری دشوار تر خواهد شد.
  • مایعات زیاد بنوشید. با توجه به توصیه پزشکان متخصص عفونی، اصلی ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عفونی یا درمان آن، نوشیدن زیاد مایعات مقوی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود