برای چه بیماری هایی باید به متخصص عفونی مراجعه کرد؟

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
برای چه بیماری هایی باید به متخصص عفونی مراجعه کرد؟
برای چه بیماری هایی باید به متخصص عفونی مراجعه کرد؟

در این مقاله قصد داریم وظایف دکتر متخصص عفونی را بررسی کرده و شما را برای درمان بیماری های عفونی راهنمایی کنیم. علاوه بر بررسی بیماری های عفونی، اطلاعات شما را درباره نشانه های این بیماری افزایش می دهیم.

معرفی متداول ترین بیماری های عفونی فصل تابستان توسط متخصص عفونی

بیماری های عفونی از طریق باکتری، انگل یا ویروس انتقال داده می شوند. این بیماری ها در فصل گرما شیوع بیش تری داشته و افزایش پیدا می کنند. در ادامه شما را با متداول ترین بیماری های عفونی فصل تابستان آشنا می کنیم.

توضیحات متخصص عفونی از آبله

این بیماری در تابستان شیوع بیش تری پیدا کرده و با ایجاد برآمدگی همراه است. از مهم ترین علائم بیماری آبله، می توان به بروز جوش های کوچک و تب اشاره کرد. به هنگام بروز آبله، مراجعه به پزشک متخصص و شروع درمان، ضروری می باشد.

توضیحات متخصص عفونی از آبله

همچنین خطر ابتلا به این بیماری در افراد مبتلا به دیابت، سرطان، اچ آی وی، فشار خون و سل بیش تر است. در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، قطره های ویروس از طریق سرفه یا عطسه انتقال پیدا کرده و باعث ایجاد بیماری می‌ شوند.

توصیه های متخصص عفونی درباره سرخک

به عنوان یکی دیگر از شایع ترین بیماری های عفونی فصل تابستان، می توان به سرخک اشاره کرد. این بیماری مانند آبله از طریق سرفه، عطسه و… انتقال پیدا کرده و با علائمی مثل سرفه، تب، گلودرد، قرمزی چشم و… همراه است. با مراجعه به متخصص عفونی می توان این بیماری را به سرعت تشخیص داده و آن را در مراحل اولیه خود متوقف کرد.

بیماری زردی و حصبه از نظر متخصص عفونی

این بیماری رنگ پوست را تغییر داده و باعث سفیدی چشم ها می شود. همچنین با خارش پوست همراه بوده و در تیرگی رنگ ادرار موثر است. حصبه به دلیل استفاده از آب و غذای آلوده و یا از طریق بیماری هپاتیت ایجاد می شود. همچنین از طریق مدفوع و دهان منتقل شده و در صورت عدم درمان، با تولید بیش از اندازه صفرا، عملکرد کبد را مختل می کند.

بیماری زردی و حصبه از نظر متخصص عفونی

در صورت بروز نشانه هایی مثل احساس ضعف و خستگی، کاهش اشتها، تب و شکم درد به متخصص عفونی مراجعه کرده و پس از تشخیص دقیق بیماری، درمان خود را آغاز کنید.

بروز نشانه های بیماری عفونی و تشخیص آن توسط متخصص عفونی

تمام بیماری های عفونی از علائم مشخصی برخوردار نیستند و هر کدام نشانه های خاص خودشان را دارند. به طور کلی شایع ترین علائم بیماری های عفونی شامل موارد زیر است:

  • تب
  • سرفه
  • اسهال
  • احساس ضعف و خستگی
  • بروز احساس درد و کوفتگی عضلات

مراجعه به متخصص عفونی و درمان بیماری ها

متخصص عفونی برای تعیین علت بروز علائم و تشخیص دقیق تر، بیمار را به انجام تست های آزمایشگاهی یا اسکن تصویربرداری ترغیب می کند.

تشخیص متخصص عفونی با تست های آزمایشگاهی

به عنوان تست های آزمایشگاهی که با مشاهده شواهدی از میکروب خاص همراه بوده و عامل بیماری را مشخص می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بذل نخاعی
  • آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • نمونه مدفوع

اسکن های تصویربرداری از راهکار های متخصص عفونی برای تشخیص

تشخیص دقیق بیماری توسط پزشک عفونی، نیازمند انجام اسکن های تصویربرداری به وسیله اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری و تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی است.

شیوه بیوپسی، کمک به تشخیص متخصص عفونی

با برداشتن نمونه بافتی کوچک از ارگان داخلی، بیوپسی انجام شده و عامل ایجاد بیماری بررسی می شود.

روش های درمان بیماری های عفونی

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب نوع درمان، آگاهی از نوع میکروب عامل بیماری است.

  • آنتی باکتری ها

معمولا از این روش، برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود.

روش های درمان بیماری های عفونی

  • ضد ویروس ها

این داروها برای درمان بیماری هایی مثل ایدز، تبخال، آنفولانزا، هپاتیت B و هپاتیت C مورد استفاده قرار می گیرند.

  • ضد قارچ ها

برای درمان عفونت های پوستی یا ناخن، میتوان این داروها را مورد استفاده قرار داده و در درمان بیماری های عفونی ناشی از قارچ موثر بود.

  • دارو های ضد انگل

انگل های ریز منجر به بروز بیماری هایی همچون مالاریا می شوند. پزشک عفونی با تجویز داروهای ضد انگل، این بیماری را کنترل کرده و در کاهش علائم آن موثر است.

وظایف متخصص عفونی

متخصص عفونی با تخصص داشتن در زمینه تشخیص صحیح نوع عفونت، بهترین روش درمانی را ارائه می دهد. همچنین به دلیل افزایش شدت عفونت ها، افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم ها، بروز عفونت های جدید و افزایش میزان سفرهای بین المللی، نیازمند مطالعه همیشگی بوده و باید اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

وظایف متخصص عفونی

پس از مراجعه به دکتر عفونی، با آزمایش کردن خون یا سایر مایعات بدن شما، آنتی بادی های خاص شناسایی شده و نوع عفونت شما مشخص می شود. سپس مطابق با نوع عفونت، شیوه درمانی مشخص شده و پزشک متخصص، داروهای مورد نیاز شما را تجویز می کند. برای مثال بیماری کوید ۱۹ در لیست بیماری های مربوط به متخصص عفونی قرار داشته و تشخیص و درمان آن، تخصص پزشک عفونی است.

زمان مراجعه به دکتر عفونی

در صورت داشتن بیماری عفونی باید به پزشک عفونی مراجعه کرده و درمان خود را آغاز کنید. متخصص داخلی عمومی پس از بررسی دقیق علائم، شما را برای تشخیصی بهتر به متخصص عفونی ارجاع می دهد.

همچنین تب بالا نشانه عفونت بوده و نیازمند مراجعه به پزشک عفونی است. با استفاده از انجام آزمایش های خاص، نوع عفونت تشخیص داده شده و درمان شما آغاز می شود. پس از انجام عمل های جراحی مختلف و ابتلا به عفونت نیز، مراجعه به پزشک عفونی لازم و ضروری است.

جمع بندی

در این مقاله وظایف متخصص عفونی را بررسی کرده و شما را برای زمان مراجعه به پزشک متخصص راهنمایی کردیم. در پایان پیشنهاد می کنیم به هنگام بروز هرگونه علائم غیر طبیعی، با مراجعه زودهنگام به پزشک از بیماری خود آگاه شده و آن را در مراحل اولیه خود درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود