انجام معاملات در پایه بازار تتر (USDT)

دانلود گلچین آهنگ های بهمن 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
انجام معاملات در پایه بازار تتر (USDT)
انجام معاملات در پایه بازار تتر (USDT)

استفاده از جفت‌ارزها به‌جای پایه پول فیات یا ارز رسمی کشورها در معاملات بازار ارزهای دیجیتال رواج گرفته است. تتر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال هم‌پایه دلار آمریکا بیشترین استفاده را در جفت‌ارزهای معامله شده در بازار ارزهای دیجیتال دارد. با خرید تتر از (تبدیل) می‌توان به آسانی به معامله‌گری در بازار پایه تتر اقدام کرد.

در این مقاله به علت‌های مختلف انجام معاملات در پایه بازار تتر (usdt) می‌پردازیم و مزایا و معایب این نوع معاملات را با هم بررسی می‌کنیم. آیا انجام معاملات تتری منطقی است؟ این معاملات چه منافعی می‌تواند برای ما داشته باشد؟ آیا ممکن است ما را با ریسک‌ها و خطراتی مواجه کند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معاملات در پایه بازار تتر (usdt) و مزایای و معایب آن

رمزارز با ارزش ثابت تتر یا Tether در سال 2014 منتشر شد و توانست با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران و معامله‌گران بزرگ و کوچک بازار ارزهای دیجیتال مواجه شود و به یکی از بزرگ‌ترین ارزش بازارهای این بازار را به خود اختصاص دهد. از آن به بعد بسیاری از معاملات بازارهای ارز دیجیتال بر پایه این رمزارز و نه ارز رسمی کشورها در حال انجام است.

مزایای معامله‌گری در پایه بازار تتر

استفاده از معاملات در پایه بازار تتر چه مزایایی برای معامله‌گران ایجاد می‌کند؟ در عناوین زیر به برخی از این مزایا و ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ارزش ثابت و نوسان بسیار کم

رمزارز تتر اولین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. باتوجه‌به نوسانات بسیار بالای ارزهای بزرگی مانند بیت‌کوین و اتریوم و فراریت بسیار زیاد این ارزها، بازار نیازمند ارزهایی با قیمت ثابت بود تا بتوان در شرایطی که نوسانات بیش از حد زیاد است، دارایی خود را به آن تبدیل کرد. همچنین باتوجه‌به کارمزد نسبتا‌ً زیاد و تأخیر بالای تبدیل ارزهای رسمی کشورها مانند دلار نقدی ایالات متحده به ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، این تأخیر می‌توانست فرصت‌های بسیار خوب معامله‌گری را از کاربران به‌خصوص بازیگران بزرگ بازار مانند مؤسسات مالی بزرگ و همچنین نهنگ‌ها بگیرد بنابراین، بازار نیازمند رمزارزی با قیمت ثابت بود تا بتوان با کمترین تأخیر آن را به ارزهای دیجیتال موردنظر تبدیل کرد. همچنین در زمان لازم بتوان آن را به‌سرعت و با کمترین نوسان به پول نقد تبدیل نمود.

تتر در چنین شرایطی به وجود آمد و این دغدغه بزرگ را در بازار ارزهای دیجیتال برطرف کرد و باتوجه‌به اولین بودن در این بازار توانست بازار را گسترش داده و محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران و معامله‌گران این بازار کسب‌ کند. شرکت پشتیبان رمزارز تتر در ابتدای امر تضمین کرد هر تتر منتشر شده را به‌صورت نقدی با قیمت یک دلار خواهد خرید و خیال سرمایه‌گذاران را از این بابت راحت کرد. همچنین اعلام کرد که به‌ازای هر تتر منتشر شده در بازار رمزارزها یک دلار آمریکا به‌عنوان پشتوانه به‌صورت واقعی ذخیره می‌شود تا پشتوانه این رمزارز تضمین شده و ایجاد تورم یا بی‌ثباتی برای این رمزارز منتفی به نظر برسد. امروز باتوجه‌به ارزش بازار بسیار بالای این رمزارز و میزان معاملات روزانه آن می‌توان گفت هیچ رمزارزی در حال حاضر و در کوتاه‌مدت قابلیت جانشینی آن برای حفظ ثبات بازار و استفاده بازارسازهای بزرگ را ندارد و فعلاً تنها این رمزارز است که می‌تواند شناوری و نقدینگی لازم برای بازار را بدون ایجاد نوسانات بزرگ تأمین کند.

رایج بودن و دسترسی‌پذیری آسان

رواج و دسترس‌پذیری در هر بازار و مجموعه‌ای اهمیت دارد. در حال حاضر رایج‌ترین رمزارزی که در جفت‌ارزهای مورد معامله در بیشتر صرافی‌های ارزهای دیجیتال چه خارجی و چه داخلی مشاهده می‌شود رمزارز تتر است. تقریباً هیچ صرافی ارز دیجیتالی را پیدا نمی‌کنید که از معاملات بر پایه تتر پشتیبانی نکند. این مسئله خود به‌تنهایی باعث می‌شود که دسترس‌پذیری به این پایه بازار بسیار راحت بوده و کاربران و معامله‌گران تشویق شوند تا به‌راحتی از این نوع معاملات و پایه بازار تتر استفاده کنند و سختی استفاده از پایه بازارهای دیگر را تحمل نکنند. به همین جهت است که صرافی‌های جدیدتر ارز دیجیتال هم برای جذب مشتری، این نوع پایه بازار را با اولویت بالایی در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند و می‌توانید استفاده از جفت‌ارزهایی که یک طرفشان تتر است را در بزرگ‌ترین صرافی جهان تا کوچک‌ترین صرافی‌ها ببینید.

 

‌پلی میان رمزارزهای مختلف

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، جفت‌ارزهای بر پایه تتر بسیار رایج بوده و تقریباً در همه صرافی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. گاهی اوقات برخی جفت‌ارزها در صرافی‌ها وجود ندارند و برای تبدیل ارزی به ارز دیگر می‌توانیم از پایه تتر استفاده کنیم. مثلاً ارز A را بر پایه تتر معامله کرده و سپس آن را به تتر تبدیل می‌کنیم و بعد ارز B را بر پایه تتر معامله می‌کنیم. به این صورت می‌توانیم به شکل نسبتاً راحتی ارز A را به B تبدیل کنیم. این در حالی است ‌که ممکن است مستقیماً نتوانیم در صرافی دلخواه و مجازمان جفت ارز A/B‌ را داشته باشیم و آن‌ها را به هم تبدیل کنیم.

ارزش دلاری و مقاومت در برابر تورم پول ملی

یکی از عواملی که افراد در کشورهایی با تورم بالا همچون کشورمان از پایه رمزارز تتر در معاملاتشان استفاده می‌کنند، وجود تورم بالا در واحد پول ریال است. کاربران و معامله‌گران کشورمان که در بسیاری از مواقع برای فرار از تورم بالا و وحشتناک پول ملی و حفظ ارزش دارایی‌های خود به بازار رمزارزها و معاملات آن علاقه‌مند شده‌اند ترجیح می‌دهند با انجام معاملات بر پایه تتر حتی هنگامی‌ که معامله خود را می‌بندند، دارایی خود را بر اساس تتر نگهداری کنند تا با افزایش قیمت دلار باز هم نسبت به نگهداری ریال سوددهی داشته باشند و تورم نتواند به آن‌ها ضرر بزند. این کاربران فقط زمانی که نیاز به پول نقد داشته باشند، دارایی‌های خود را از رمزارزها و پایه تتر به ریال تبدیل می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند.

معایب معامله‌گری در پایه رمزارز تتر (USDT)

معایب معامله‌گری در پایه رمزارز تتر (USDT)

در دنیای واقعی هرگز نمی‌توانیم گزینه‌ای داشته باشیم که فقط برایمان مزیت داشته باشد. معمولاً با انتخاب هر گزینه‌ای با مزایا  و معایب آن به‌صورت هم‌زمان مواجه می‌شویم. خوب است حالا که با مزایای استفاده از پایه رمزارز تتر آشنا شدیم، معایب و مشکلات احتمالی آن را هم خیلی کوتاه بررسی کنیم.

شایعات مبنی بر عدم وجود ذخیره کافی دلاری برای تتر

هرچند تتر همواره و حتی در شرایط سخت و سنگین بحران استیبل کوین‌ها توانسته است ارزش ذاتی خود را حفظ کرده و از نوسانات تا حد زیادی جلوگیری کند، شایعاتی وجود دارد که تتر عامدانه از به‌کارگیری حسابرس فنی رسمی برای بررسی ذخیره‌های دلاری خود به شکلی شانه خالی کرده و از به‌کارگیری روش‌های حسابرسی مدرن خودداری می‌کند.

این امر از سوی برخی افراد نداشتن ذخیره کافی دلاری برای تترهای منتشر شده تفسیر می‌شود و نگرانی‌هایی را برای برخی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال رقم زده است.

سخن پایانی

در این مقاله با انجام معاملات بر پایه بازار تتر (USDT) آشنا شدیم و مزایا و معایب استفاده از آن را بررسی کردیم. به نظر می‌رسد باتوجه‌به رواج بالای استفاده از تتر به‌عنوان پایه جفت‌ارزهای مختلف در صرافی‌های متعدد داخلی و خارجی این رمزارز از محبوبیت بسیاری بالایی برای معامله برخوردار است. به هر شکل با شناخت مزایا و موانع استفاده از پایه رمزارز تتر بهتر می‌توانیم در تصمیم‌گیری خود برای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازار رمزارزها استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود