دانلود آلبوم چارتار باران تویی

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com

دانلود آلبوم چارتار باران تویی

تور کربلا و نجف
چارتار باران تویی

Chaartaar Baran Toee

دانلود آلبوم جدید باران تویی با صدای چارتار

آئین پایانی سی و یکمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شامگاه شنبه (1 اسفند) با حضور هنرمندان، مسئولان و اهالی رسانه با گستردن فرش قرمز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 جایزه بهترین آهنگ‌سازی موسیقی پاپ به آلبوم باران تویی اثر گروه چارتار اهدا شد.

صدای باران، صدای نفس، صدای قطار، صدای نبض و صدای کمرنگ کمانچه که در موسیقی الکترونیک محو می شود. فریاد «آشوبم آرامشم تویی»، «مرا به خاطرت نگه دار» و «نداری خبر ز حال من» که آرمان گرشاسبی سر می دهد در آلبوم اول چارتار: «باران تویی».
چارتار ساده شروع شد: سال 90 بود، آرمان و آرش فتحی دوست بودند، یکی ساز زد و دیگری آواز خواند و گشتند دنبال ترانه سرا و تنظیم کننده و احسان حائری و آیین احمدی فر، دو دوست دیگر به آنها اضافه شدند و این شد چارتار: «پرسه آوایی به امید هیچ، سرگذشت لحظه هایی شبیه به هم». و بعد، «باران تویی» آمد؛ 12 قطعه از ترکیب موسیقی الکترونیک اروپایی و آواز ایرانی و شعرهایی عاشقانه. صدای ساز کمتر در این آلبوم شنیده می شود و به جای آن، افکت های صوتی فراوان است. ترکیب های شاعرانه هم بسیار است؛ از پیوند متضادها در صراحت کهنه تازه شدن، سحر و شب تار، آشوب و آرامش، رویش و خزان، خورشید شب، عطش و باده، زمستون و نوبهار، غربت و خانه، زوال خاطره و … گرفته تا همنشینی واژه هایی که عادت کرده ایم با هم ببینیم: گوشه و شور و آواز و قصیده، مشت و پوچ، شعله و پروانه، غم و شب و تب.
تیزر آلبوم را امید بنکدار و کیوان علیمحمدی با بازی مهناز افشار ساخته اند: فضایی تاریک و مه آلود که در سایه روشن آن، کلمات روی صورت بازیگر خطاطی می شوند، شمعی روشن می شود، قسمت هایی از قطعات مختلف آلبوم به گوش می رسد و چارتاری ها، ایستاده در کنار هم، پیدا و پنهان می شوند. گرافیک کاور آلبوم هم جالب است: عکسی چهار تکه از چهار صورت مختلف که در کنار هم یک تصویر را شکل داده و با شاخه های بی برگ درختان احاطه شده، نام قطعات که مثل یک شعر واحد، خطاطی شده و زمینه سفیدی که با حروف آبی پر شده، و با قطرات باران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود