پاراسل کیش بهترین تفریح آبی در جزیره کیش + تخفیف رزرو بلیط

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
پاراسل کیش بهترین تفریح آبی در جزیره کیش + تخفیف رزرو بلیط
پاراسل کیش بهترین تفریح آبی در جزیره کیش + تخفیف رزرو بلیط

پاراسل کیش یا پاراسیلینگ یا چتر سواری دریایی نوعی تفریح و ورزش است که توسط یک چتر رنگارنگ، قایق موتوری و طناب برگزار می شود. پاراسل در ویکی پدیا به نام آب چتر سواری خوانده می شود. از تاریخچه این تفریح و به وجود آمدن آن، هیچ منبعی وجود ندارد که اطلاعات دقیق درباره پاراسل را شرح دهد. اما این تفریح در جزیره زیبای کیش برگزار می شود.. بی شک در جزیره زیبای کیش یکی از بهترین تفریحات آبی یا دریایی پاراسل یا چتر سواری هست.  پاراسل کیش یک ورزش مهیج و جذاب دریایی است که با سفر به کیش باید  یکبار تجربه این تفریح را داشته باشید.

 

پاراسل کیش چیست؟

اگر یادتان باشد در دوران کودکی زمانی که بادبادک را بر دست گرفته و همزمان با بالا بردن آن شروع به دویدن می‌کردیم و بادبادک در هوا شروع به حرکت کردن می کرد. پاراسل آبی چنین چیزی است و در واقع اسم دیگر پاراسل پاراکایتینگ است که به همین موضوع مرتبط می‌شود با این تفاوت که به جای بادبادک این شما و دوستانتان هستید که بر فراز آب‌ها در آسمان معلق هستید و یک وسیله نقلیه دریایی پر سرعت شما را جا به جا می‌کند. با این توصیفات احتمالا متوجه شده‌اید که با چه تفریح مهیجی سر و کار داریم، اما بهتر است به طور دقیق‌تر بدانیم پاراسل چیست. پاراسل یا آب‌چترسواری نوعی تفریح آبی است که در آن فرد توسط چتری که با یک طناب به یک قایق موتوری متصل است و به آسمان فرستاده می‌شود. قایق موتوری چتر را به جلو می‌راند و بدین ترتیب فرد در آسمان به پرواز در می‌آید. امکان انجام آب‌چترسواری در ایران در جزیره کیش مهیا است که از سایت کیش یاب می توانید به راحتی اقدام به تهیه بلیط کنید. شما با سوار شدن در جایگاه مخصوص چتر و اتصال لوازم ایمنی، به ارتفاع تعیین شده ( 50 تا 100 متر ) خواهید رفت. قدمت پاراسل به سال‌ها پیش برمی‌گردد. به سالِ ۱۹۶۲ که پیر مارسل لموین پاراسل را اختراع کرد. تا از آن برای نجات نظامی‌ها در دوره جنگ استفاده کند. آنچه که مشخص است پاراسل نامش را از خود پیر مارسل فرانوسی اتخاذ کرده است. البته اختراع مارسل به همین‌جا ختم نشد. چتری که او در دوران جنگ اختراع کرده بود، نمی‌توانست به سمت بالا حرکت کند. پس او در آن تغییراتی ایجاد کرد. مارسل با ایجاد حفره‌هایی اجازه داد تا هوا از چتر نجات عبور کند و این چتر بتواند حین حرکت به سمت بالا حرکت کند.

 

پاراسل کیش کجاست؟

پاراسل کیش کجاست؟

تفریح پاراسل در کیش از 4 کلوب پنج ستاره در ساحل اسکله تفریحی، ساحل مرجان، ساحل کیش و دامون انجام می شود. این کلوب ها از نظر امکانات و خدمات تفاوتی ندارند و همگی با سرویس دهی کامل پذیرای مشتریان می باشد.

 

امکانات و ویژگی های پاراسل چیست؟

در تفریح پاراسل شما سوار به یک چتر مخصوص می شوید که به قایق متصل است. قایق شروع به حرکت می‌کند و رفته رفته سرعتش زیاد می شود، سرعت قایق بالاتر می‌رود و چتر نجات اوج می‌گیرد و شما مابین دریا و آسمان معلق می‌مانید و مانند یک پر، سبک و رها از آنچه می‌بینید و حس می‌کنید، لذت می‌برید. شما حدود ۶ دقیقه فرصت دارید که تا ارتفاع 150متری تنهایی پرواز کنید و از چشم‌اندازی که تا کنون تجربه‌اش نکردید، نهایت بهره را ببرید.

  • 1- تمامی کلوب ها دارای رختکن و دوش ، خدمات عکاسی ( با هزینه مجزا )، کافی شاپ هستند
  • 2- این ورزش مناسب مخصوص آقایان و بانوان می باشد.
  • 3- مدت زمان استفاده از این تفریح و پرواز حدود 6 دقیقه می باشد.
  • 4- حداقل و حداکثر ارتفاع مجاز برای پرواز در این تفریح 50 تا 150 متر از سطح دریا می باشد.
  • 5- در هر بار پرواز بسته به چتر و وزن شما از 2 الی 3 نفر می توان بصورت همزمان استفاده کرد.
  • 6-  در صورتی که خودتان اجازه دهید، ناخدا شما را لحظاتی درون آب دریا خواهد کشاند.
  • کودکان بین ۴ تا ۱۰ سال می توانند با تهیه بلیط جداگانه همراه یک فرد بزرگتر از پاراسل استفاده کنند
  • از لحظه حرکت تا بازگشت به کلوپ حدود ۱ ساعت طول می کشد.

 

قیمت پاراسل کیش

نکاتی که باید در پاراسل سواری رعایت کنیم :

  • هرچه وضعیت آب و هوا آرام‌تر باشد بهتر است: با وجود اینکه در آب و هوای بارانی و طوفانی پاراسیلینگ اجرا نمی‌شود، بدانید که ایده‌آل ترین سرعت وزش باید برای پاراسیلینگ از 19 تا نهایتا 43 کیلومتر بر ساعت است.
  • از اواسط فصل بهار تا اوایل فصل پاییز معمولا وضعیت جوی برای پاراسیلینگ بسیار مناسب است.
  • در پاراسیلینگ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد اما اگر همراه کوچک‌تر از 16 سال دارید، بهتر است مطمئن شوید که صندلی وی مناسب جثه‌اش است و کمربندها فاصله خالی با او نداشته باشد.
  • ناخدای پاراسیل قبل از استفاده از پاراسل به وزن شما توجه می‌کنند، اما پیش از آن بدانید که باید وزن مسافران حداقل 40 کیلوگرم و حداکثر 181 کیلوگرم باشد.
  •  اگر به هر دلیلی خواهان توقف اجباری قایق باشید یا اینکه بخواهید ارتفاع شما با سطح آب کمتر شود نیاز دارید که با راننده قایق خود ارتباط برقرار کنید.
  • استفاده از بی‌سیم‌ یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباط است چرا که در ارتفاعات بالاتر از 200 متر علائم دستی هم برای شما کار ساز نخواهد بود.
  • برای پاراسل سواری شما نیاز به تمرین و مهارت خاصی ندارید زیرا پاراسسلینگ نیاز به هیچ مهارت و استعدادی ندارد پس بدون هیچ ترس و استرس از سواری خود لذت ببرید.

 

قیمت پاراسل کیش چقدر است؟

با توجه به شرایط اقتصادی موجود احتمالا هزینه و بودجه بندی مخارج سفر به کیش برایتان مهم باشد و بخواهید سفری با هزینه های مقرون به صرفه داشته باشید. قیمت مصول این تفریح در کیش با توجه به نرخ مصوب در سال 1401 مبلع 300 هزار تومان می باشد. اما شما می توانید همواره برای خرید و رزرو آنلاین بلیط پاراسل کیش با تخفیف عالی و مبلغ کمتر از سایت کیش یاب رزرو کنید.

 

هزینه عکس و فیلم :

از شما حین پاراسل سواری فیلم و عکس تهیه می شود و پس از اتمام تفریح شما می توانید تصاویر و فیلم های خود را در کلوب مشاهده کنید و در صورت پسند هزینه آن را پرداخت و فایل های خود را دریافت کنید.

  • هزینه عکاسی از درون قایق توسط عکاس 150 هزار تومان است
  • هزینه استفاده از مونو پاد و دوربین برای فیلمبرداری مسافر توسط خودش 150 هزار تومان است.
  • درصورتی که گردشگر هر دو را همزمان بخواهد هزینه برابر با 250 هزار تومان خواهد بود.

 

مزایای تفریح پاراسل نسبت به سایر تفریحات آبی چیست؟

در بین تفریحات آبی این تفریح با توجه به هیجان بالا، خطر بسیار کم، خیس نشدن موقع پاراسل سواری و متعاقبا قیمت مناسب تر همیشه مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

 

عکس های پاراسل کیش

پاراسل کیش برای چه سنی مناسب است؟

این تفریح آبی کیش یک نفره، دونفره، سه نفره انجام می گردد که توسط سنجش وزن دسته بندی می شوند. این سنجش وزن سبب ایجاد تعادل می شود تا خطری متوجه گردشگران تور کیش نشود. در این تفریح آبی مسئول قایق پاراسیلینگ تصمیم می گیرد که چه افرادی با چه سنی می توانند از این تفریح کیش استفاده کنند. افرادی که دارای وزن کم هستند حتماً باید همراه فردی سنگین وزن سوار شوند و افراد کم سن (کمتر از 16 سال) و خیلی مسن (بالای 60 سال) نمی توانند از این تفریح در جزیره کیش استفاده نمایند. چرا که ممکن است با هیجان پیش آمده منطقی برخورد نکنند و بدون توجه به نکات رعایت شده در حفظ ایمنی، دچار ترس وتردید شوند. علاوه بر آن زنان باردار و کسانی که بیماری زمینه ای دارند مجاز به استفاده از آن نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود