5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل آیدی

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل آیدی
5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل آیدی

دستگاه های آیفون یا اپل برای سرویس دهی به شما، نیاز به یک اکانت شخصی به نام اپل آیدی دارند. در واقع بدون اپل ایدی دسترسی به امکانات دستگاه اپل غیر ممکن است. این اپل آیدی در واقع هویت شما را مشخص می کند. تمامی کاربران آیفون به یک اپل آیدی قوی و منحصر به فرد نیاز دارند. در صورتی که فردی اطلاعات اپل آیدی شما را بداند، قطعا می تواند تغییراتی در آن ایجاد کرده و یا به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. با توجه به حساسیت این موضوع، قصد داریم در این مطلب شما را با 5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل آیدی آشنا کنیم.

5 نکته برای افزایش ایمنی ورود به اپل آیدی

شما برای اینکه بتوانید از خدمات، امکانات، برنامه ها و قابلیت های دستگاه آیفون خود بهره مند شوید، قطعا به یک حساب اپل آیدی نیاز خواهید داشت. برای استفاده از این امکان ویژه، هم می توانید اقدام به خرید اپل آیدی کنید و هم می توانید خودتان یک حساب کاربری بسازید. از آن جایی که اطلاعات محرمانه زیادی در اپل آیدی ذخیره می شوند، لازم است نسبت به امنیت این حساب اهمیت زیادی بدهید.

اپل ایدی شامل دو قسمت آدرس ایمیل و رمز عبور است که شما آن را انتخاب می کنید. در زمان خرید اپل ایدی به شما یک رمز عبور داده می شود که بهتر است در همان ابتدا رمز عبور خود را تغییر دهید. در صورتی که مشخصات اپل آیدی شما در دسترس دیگران قرار گیرد، احتمال سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما وجود دارد. بنابراین به شما توصیه می کنیم، به هیچ عنوان اطلاعات اپل ایدی را در اختیار کسی قرار ندهید و همچنین از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. در ادامه به 5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل ایدی اشاره می کنیم.

5 نکته برای بالا بردن ایمنی ورود به اپل آیدی

1.     انتخاب یک رمز عبور قوی

هر چه در انتخاب رمز عبور خود دقت بیشتری داشته باشید، قطعا هک کردن آن سخت و حتی غیرممکن خواهد بود. بهتر است در انتخاب یک رمز عبور قوی به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • تعداد کاراکترهای استاندارد برای رمز عبور بایستی 8 عدد و یا بیشتر باشد.
  • حتما در این رمز عبور از یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک به همراه یک عدد استفاده کنید.
  • علائمی همچون!، @ و… نیز می توانند رمز عبور شما را قدرتمندتر و غیرقابل نفوذتر کنند.
  • به هیچ عنوان از اعداد تکراری مانند 2222 یا اعداد پشت سر هم مثل 1234 و… استفاده نکنید.

2.     شخصی سازی کردن سوالات امنیتی

سوالات امنیتی از تغییر پسورد نیز مهم تر است. دستگاه اپل برای هویت سنجی و اطمینان از اینکه شما مالک اصلی اپل آیدی هستید، از یک سری سوال امنیتی استفاده می کند. سوالات امنیتی آنچنان مهم هستند که حتی می توان به کمک آن ها اقدام به ریست کردن رمز عبور اپل آیدی خود کنید. برای پاسخ به این سوالات باید جواب هایی را انتخاب کنید که برای شما ساده و حدس آن برای دیگر افراد دشوار و سخت باشد.

3.	استفاده از روش تایید دومرحله ای (two-step verification)

3.     استفاده از روش تایید دومرحله ای (two-step verification)

برای استفاده از این قابلیت نیاز به تایید شماره تلفن همراه است. با توجه به تحریم اپل در ایران، امکان استفاده از شماره تلفن برای روش تایید دو مرحله ای وجود ندارد. اما یک روش جایگزین دیگر نیز وجود دارد که می توانید به کمک آن امنیت ورود به اپل آیدی خود را افزایش دهید و آن هم استفاده از ایمیل نجات است.

4.     افزودن ایمیل نجات و یا تغییر ایمیل

گاهی اوقات افرادی که اقدام به خرید اپل ایدی می کنند، پس از دریافت آن، متوجه می شوند که امکان دسترسی به ایمیل آن وجود ندارد. در این شرایط می توانید یک ایمیل نجات به حساب خود اضافه کنید. حتی می توانید آدرس ایمیل اپل آیدی که امکان دسترسی به آن وجود ندارد را به آدرس ایمیل شخصی خودتان تغییر دهید.

5.     غیرفعال کردن ردیاب یا Find My

قابلیت Find My به این صورت است که شما می توانید حتی از راه دور، با استفاده از اینترنت، موبایل خود را ردیابی کرده و یا حتی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات، آن را قفل کنید. با بردن تنظیمات گوشی به حالت Lost Mode، اگر گوشی دزدیده شود، دیگر امکان استفاده از اطلاعات گوشی شما وجود نخواهد داشت.

اما با وجود این مزایا، گاهی اوقات برای استفاده بهتر از حساب اپل آیدی پیشنهاد می شود گزینه Find My را خاموش کنید. حالا غیر فعال کردن این گزینه چه تاثیری دارد؟ اگر شما رمز اپل ایدی خود را فراموش کرده باشید یا امکان ریست کردن آن وجود نداشته باشد. در صورتی که گزینه Find My خاموش باشد، می توانید بدون نیاز به فعال سازی یا استفاده از رمز عبور، اپل آیدی را از دستگاه خارج کنید.

قیمت اپل ایدی

قیمت اپل ایدی

برای خرید اپل ایدی ارزان، لازم است حتما از اعتبار سایت اپل ایدی اطمینان حاصل کنید. معمولا با توجه به اینکه تعداد کاربران اپل روز به روز در حال افزایش هستند، سایت های زیادی در زمینه فروش اپل ایدی شروع به کار کرده اند که البته همگی آن ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند. نمایندگی های معتبر اپل، لیست قیمت اپل ایدی را به صورت کاملا بروزرسانی شده و بر اساس آخرین نوسانات بازار در اختیار شما قرار می دهند.

با توجه به تحریم های شدید در سال های اخیر، قیمت اپل ایدی تا حدودی افزایش یافته است. از این رو به کاربرانی ک قصد خرید اپل ایدی دارند، اکیدا توصیه می شود پیش از ثبت سفارش و خرید، به سابقه و تجربه کاری سایت اپل ایدی توجه داشته باشند و پس از اطمینان کافی اقدام به خرید کنند. در صورتی که اپل ایدی خود را از مراکز معتبر آن تهیه کنید، می توانید مطمئن باشید که آدرس و پسورد موردنظر با امنیت و کیفیت بالایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود