امیر عظیمی، خواننده‌ی خوش صدای دنیای موسیقی ایران

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
امیر عظیمی، خواننده‌ی خوش صدای دنیای موسیقی ایران
امیر عظیمی، خواننده‌ی خوش صدای دنیای موسیقی ایران

امیر عظیمی بهمن ماه سال در 1369 شهر تهران متولد شد. او که هم‌ اکنون یکی از خوانندگان محبوب و مشهور در جامعه‌ی ایران است، فعالیت موسیقی خود را در سال ۱۳۸۷ در حالی که 18 سال داشت آغاز کرد. او از تجربه واهیک منصوریان برای نواختن گیتار بهره برده و ساز تخصصی وی گیتار است.

‎فعالیت‌های هنری امیر عظیمی

‎وی توانست اولین آلبوم رسمی خود را با نام «سیب هوس» در روز شنبه و در تاریخ 19 تیر ماه سال ۱۴۰۰ روانه‌ی بازار کند. این آلبوم توانست جایگاه خود را در میان پرفروش ‌ترین آلبوم‌ های سال ۱۴۰۰ تثبیت کند.

امیر عظیمی توانست در همان سال در کنار همایون شجریان، محسن چاوشی، حسین علیزاده و کاوه یغمایی جایگاه بهترین هنرمند موسیقی سال و پرفروش ‌ترین هنرمند سال را به دست بیاورد.

 

‎آهنگ‌های منتشرشده از امیر عظیمی

‎قطعه‌ی «بی تو» با شعری از علیرضا آذر جزو اولین اثرهای امیر عظیمی در زمینه‌ی خوانندگی و آهنگسازی است که در سال ١٣٩٠ منتشر شد. قبل از آن هم چند قطعه موفق دیگر از او منتشر شده بود. از میان آن‌ها می‌توان به قطعه‌ی «چرا» که در سال ۸۸-۸۹ همراه با ویدئو منتشر شده بود، اشاره کرد. قطعه‌ی بعدی این خواننده با نام «آروم آرومم» منتشر شد در این قطعه علاوه بر خوانندگی، عظیمی آهنگسازی و ترانه‌سرایی را نیز بر عهده داشته است. در سال ١٣٩٢ آهنگ دیگری با نام «دو راهی» را با همکاری میلاد بابایی و علیرضا آذر برای فیلم سینمایی سه میلیون دلار ناقابل به بازار عرضه کرد. فعالیت خوانندگی امیر عظیمی در سال ۱۳۹۳ ادامه پیدا کرد و بار دیگر با قطعه‌ی «بانو» درخشید. در این قطعه نیز همانند قطعه‌ی «آروم آرومم» عظیمی تنها خواننده نبود و آهنگسازی و ترانه‌سرایی را نیز به تنهایی بر عهده گرفته بود. آخرین قطعه‌ی او در همان سال «بی‌تفاوت» بود که با استقبال خوبی روبرو شد. در فروردین سال بعد آهنگ «دیوانگی» را منتشر کرد که در این قطعه هم علاوه بر خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی را نیز بر عهده داشته است. این آهنگ هم توانست نظر مردم را به خود جلب کند. وی در ادامه‌ی فعالیت‌های خود، با سینمای ایران همراه شد. او برای فیلم سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی در نقش آهنگساز و خواننده حضور داشت و توانست جای خود را میان اصحاب سینما باز کند. او فعالیت خوانندگی خود را با قطعات «سیب هوس» (که در سال 1400 نیز آلبومی با همین نام منتشر کرد که در زمره‌ی پرفروش ترین آلبوم‌ های سال 1400 قرار گرفت)، «نیم دیگر»، «بی تو»، و «فیلم، سیگار، خواب» ادامه داد. او ۱۶ اسفند همان سال یعنی سال ۱۳۹۴ آلبومی با نام «سنگ» را به بازار عرضه کرد که از غزل های امید صباغ نو و یک مثنوی از علیرضا آذر با نام لیلی و یک غزل از میلاد موسوی استفاده کرده بود ‎که علاوه بر خواننده در نقش آهنگساز این آلبوم هم حضور داشت. در آخرین روز اسفند ۱۳۹۴ قطعه ای را برای فیلم سینمایی زیر نیم کاسه اجرا و روانه بازار کرد.

 

‎شهرت این خواننده و آهنگساز برای تنوع آهنگ‌های او است. وی ترانه‌های مختلفی در سبک‌های موسیقی متنوعی اجرا کرده است و از سبک‌های شعری متنوعی از جمله غزل و مثنوی برای انتشار ترانه‌های خود استفاده کرده است. در آهنگ «لاکو جان» او موسیقی محلی را با سبک پاپ در هم آمیخته بود، همچنین در آهنگسازی‌های او ‌می‌توان تلفیقی از سازهای سنتی و مدرن دید که آهنگ‌های او را خاص و شنیدنی می‌کند. در سال ۱۳۹۵ قطعه‌ی «حکم آخر» را با تنظیم حسام ناصری که خلاقانه از ساز مشتاق برای اولین بار در موسیقی پاپ استفاده کرده بود و ترانه ای از هیراد حاتمی روانه‌ی بازار کرد. در ادامه‌ی همکاری او با میلاد بابایی قطعات «لالایی» برای سریال هشت و نیم دقیقه و «مسیر» برای تیتراژ یک برنامه شبانه تلویزیونی از شبکه ۵ منتشر شد. قطعات «زمستون»، «خبر داری»، «عشق بی‌احساس» و «لیلی» و «زیباترین پاییز» و«معجزه» و «مجنون» و «هیچ» و «خورشید» قطعات دیگر منتشر شده از این هنرمند است. در همکاری با یاران قدیمی خود، عظیمی قطعه‌ی زیبای دیگری به نام «روزگار بدیه» را ضبط کرد. شاعر این قطعه علیرضا آذر و آهنگساز آن میلاد بابایی و تنظیم آن با هومن نامداری است. فعالیت امیر عظیمی ادامه داشت و قطعات زیبای دیگری با دستان توانای این هنرمند ساخته و راهی بازار موسیقی شد تا اهالی موسیقی و طرفداران او لذت آهنگسازی و خوانندگی ناب را بچشند. در میان این قطعات می‌توان به «مجمع‌النار»، «ماه بانو»، «دلبستگی»، «توی آسمون»، «تسخیر»، «بالم باش» و بسیاری از قطعات دیگر اشاره کرد. در سال ۱۴۰۰ بار دیگر با سینما همکاری کرد و قطعه‌ی «صحنه‌زنی» را برای فیلمی با همین نام به کارگردانی علیرضا صمدی با بازی مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، مجید صالحی و … اجرا کرد. در همین سال اولین آلبوم رسمی خود را به نام یکی از تک آهنگ‌های خود به اسم سیب هوس منتشر کرد.

‎تازه‌ترین فعالیت‌های امیر عظیمی

‎این هنرمند در تازه‌ترین فعالیت‌ خود توانست اولین آلبوم رسمی‌اش که همانطور که پیش‌تر اشاره شده بود، در میان پرفروش ‌ترین آلبوم‌ های سال ۱۴۰۰ قرار گرفته بود و موفق شد به واسطه آن عنوان هنرمند سال را کسب کند، منتشر کند. علاوه بر این، به مناسبت سال نو و ورود به قرن جدید آهنگی با نام «قرن جدید» را با ترانه‌ای از حسین غیاثی و آهنگسازی خودش و تنظیم بهنام میرزایی منتشر کرده است. وی پیش‌تر در قطعه‌ی «فال خوش» به مناسبت شب یلدا با حسین غیاثی همکاری داشت که آن هم مانند گذشته مورد استقبال قرار گرفته بود قطعه‌ی قرن جدید را در برنامه عصر جدید احسان علیخانی رونمایی کرد که این آهنگ به یکی از آهنگ‌های پرطرفدار سال نو تبدیل شده است. همچنین در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با انتشار قطعه‌ی «قفس» دل هواداران خود را بار دیگر به دست آورد. در حال حاضر او برای انتشار ترانه‌های خود با شرکت «ترانه‌ شرقی» همکاری می‌کند.

 

‎با توجه به فعالیت‌های پیشین و حال این خواننده و تجربه و تبحر او در آهنگسازی و خوانندگی که بارها و بارها به طرفداران و اهالی موسیقی اثبات شده است، می‌توان گفت امیر عظیمی در آینده‌ای نه چندان دور شهرت و محبوبیت دو چندان کسب خواهد کرد و می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یکی از ستاره‌های شگفتی‌ساز عرصه‌ی موسیقی این مرز و بوم بیش از پیش تثبیت کند. پیش‌بینی می‌شود او بتواند عنوان هنرمند سال را در آینده بیشتر به نام خود ثبت کند و همچنین بتواند پرفروش ترین آلبوم ‌ها را روانه‌ی بازار کند و عناوینی چون پرفروش ترین آلبوم و بهترین آلبوم سال را کسب کند. عنوان‌هایی همچون بهترین خواننده‌ ی پاپ، بهترین خواننده ی ایرانی و بهترین آهنگساز نیز برازنده‌ی اوست و امیدواریم در آینده کارهای بیشتری از او بشنویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود