با نژاد پرفروش نهال آلو در کشور ایران آشنا شویم

دانلود گلچین آهنگ های اسفند 1402 تور کربلا و نجف مجال زمین عجیب
Data Analyst ahaang.com
با نژاد پرفروش نهال آلو در کشور ایران آشنا شویم
با نژاد پرفروش نهال آلو در کشور ایران آشنا شویم

به طور معمول درخت آلو را به عنوان یک درخت مقاوم با استقامت بالا می‌شناسیم، به همان اندازه که استقامت درخت آلو در برابر ناملایمتی‌ها زیاد است، باید بگوییم شکوفه آن نسبت به سرما بسیار حساس بوده و با کوچکترین سرما و وزش باد یا بارش باران از بین می‌رود، از این رو بهتر است قبل از احداث باغ تجاری آلو حتماً مراکز معتبر عرضه نهال آلو را بشناسید، سپس با کمک مشاوران نهالستان اطلاعات لازم درباره انواع نژاد درخت آلو و مناطق سازگار با آن را کسب کنید.

ویژگی‌های مهم درخت آلو

انواع نهال آلو هرکدام دارای ویژگی خاص خود است، ولی همه آنها در چند نکته با یکدیگر مشترک هستند و باعث محبوبیت آنها شده است:

  • استقامت درخت آلو پیوندی و اصلاح شده در برابر انواع بیماری‌ها بسیار بالا است.
  • درخت آلو پیوندی و اصلاح‌شده باردهی خیلی بالایی دارند و باردهی درخت آلو به اندازه‌ای بالا است، گاهی سنگین بودن شاخه‌ها باعث شکستن آن می‌شود، از این رو بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از رسیدن کامل میوه آلو حتماً به تنک کردن شاخه‌ها بپردازید.
  • حساس‌ترین مرحله درخت آلو به هنگام شکوفه‌دهی است.
  • درخت آلو در دو نژاد دیرگل و نژاد زود گل تولید و به بازار عرضه می‌شود.
  • درخت آلبالو در عین حال که رطوبت دوست است، در مناطق آفتابی کارایی بهتری از خود نشان می‌دهد.
  • بادهای شدید آسیب به درخت آلو وارد می‌کند.
  • به هنگام خرید نهال آلو دقت کنید تا نهال آلو بر پایه پیوندی را تهیه کنید، چون آلوهای پیوندی و اصلاح شده زودبازده بوده و معمولاً در دومین و سومین سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کند، درحالی‌که نهال آلو بذری حداقل ۸ سال طول می‌کشد تا اولین بار آن را مشاهده کند.

بهترین روش کاشت درخت آلو در محوطه باغ

برای کاشت درخت آلو در محوطه باغ ابتدا زمان مناسب برای کاشت آن را مشخص کنید، زمانی را انتخاب کنید تا یک هفته قبل و بعد از آن بارندگی اتفاق نیفتد، چون بارندگی و وزش باد شدید باعث صدمه به نهال جوان خواهد شد، همچنین زمان مناسب برای کاشت نهال زمان خواب آن است.

برای کاشت انواع درخت آلو حتما چالکودهای مناسبی را حفر کنید تا ریشه‌های آن بدون صدمه دیدن بتواند در زمین مستقر شود، به هنگام خرید نهال آلو از کارشناس مربوطه حتما اطلاعات لازم در مورد آبیاری، کوددهی و سمپاشی مورد نیاز جهت نگهداری و مراقبت از درخت آلو را بپرسید، داشتن اطلاعات کافی و علمی برای کاشتن نهال آلو بسیار اساسی است.

مشکلات معمول در احداث باغستان آلو

از مشکلات معمول که یک باغدار به هنگام احداث باغستان آلو باید به آن دقت داشته باشد، بیماری باکتریایی و قارچی همچنین حمله آفت‌ها به درخت آلو است، اگر شما بهترین نهال آن را خریداری کنید ولی به خوبی از آن نگهداری و مراقبت نکنید، مستعد بسیاری از بیماری‌ها خواهد بود از معروف ترین بیماری درخت آلو را مورد تهدید قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شانکر باکتریایی
  • بیماری قارچ عسلی
  • بیماری پژمردگی شکوفه درخت آلو
  • پوسیدگی قهوه‌ای
  • بیماری برگ نقره‌ای
  • بیماری مخصوص درخت آلو بنام زنگ آلو

از معروف در مناطق گرمسیری بیشتر باغستانهای عالی را مورد تهدید قرار می‌دهد می‌توان آفت‌های زیر را نام برد:

  • آفت پروانه آلو
  • انواع شته ها و کرم شب پره زمستانه
  • مگس میوه یا مگس سرکه بال خالدار

راه حل های درمانی برای جلوگیری از آفت زدگی و بیماری درختان آلو

تحقیقات انجام شده بر روی بهترین نهال آلو نشان می‌دهد، کمبود عناصر مغذی در خاک و درختان آن‌ها را مستعد دریافت انواع بیماری می‌کند، بنابراین حتماً به کوددهی درخت آلو دقت زیادی داشته باشید، از مهم‌ترین آنها می‌توان به کمبود منیزیم اشاره کرد.

هرس درخت آلو را به هیچ عنوان فراموش نکنید اواخر مرداد یا اوایل بهار بهترین زمان برای هرس درخت آلو است به هنگام هرس کردن درخت آلو مطمئن باشید ابزار و تجهیزات باغداری شما استریل است، ضایعات درختان بیمار را به هیچ عنوان در محوطه باغ نگهداری نکنید و آنها را حذف کنید.

از رطوبت بیش از حد خاک و آبیاری غرقابی اجتناب کنید چون بیشتر بیماری قارچی و باکتریایی به خاطر وجود رطوبت بیش از حد در خاک باغ است، همچنین از تله های طبیعی برای به دام انداختن حشرات موذی بهره ببرید، از نظر متخصصین شما نباید روتین‌های سمپاشی درخت آلو را فراموش کنید به صورت منظم و کاملاً دقیق سمپاشی درختان را انجام دهید.

 

آشنایی با انواع درخت آلو

آشنایی با انواع درخت آلو

کارشناسان و مهندسین به هنگام فروش نهال آلو اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار می‌دهند تا خریدار بر حسب شرایط محیطی همچنین سلیقه فردی خود بتواند بهترین نهال آلو را خریداری و آن را در محوطه باغ کش کند از انواع  درخت آلو پرفروش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نهال پیوندی و اصلاح شده آلو شابلون: بومی کشور آمریکا بوده و بر پایه پیوندی تولید می‌شود، پایه نهال آلو شابلون مقاوم آلوچه وحشی بوده بنابراین استقامت و مقاومت آن در برابر انواع بیماری‌ها و خشکسالی زبانزد است، نیاز آبی خیلی کمی داشته و در ماه دوبار آبیاری آن کافی است، با وجود آبیاری کم میوه های با کیفیتی تولید می کند، این درخت در دسته درختان زودبازده قرار گرفته است.

نهال اصلاح شده آلو بخارا زرد: اگر می‌خواهید در همان سال اول کاشت میوه آلو را در باغستان خود مشاهده کنید بهتر است نهال اصلاح شده و پیوندی آلو بخارا زرد را از نهالستان معتبر خریداری کنید، چون کاملاً زود بازه بوده و یک سال پس از کاشت بازدهی خود را شروع می‌کند، پایه پیوندی نهال آلو بخارا زرد بر پایه آلوچه وحشی بوده به خاطر ارتفاع کمی که دارد بهترین فاصله برای کاشت آن ۴ متر تخمین زده‌اند.

 

نهال پیوندی آلو خورشتی: هنگام خرید نهال آلو خورشتی مطمئن باشید یکی از باکیفیت‌ترین نهال آلو را خریداری می‌کنید به خاطر کیفیت بالای میوه تولید شده و فروش حتمی آن بیشتر کشاورزان به دنبال احداث باغ آلو خورشتی هستند.

نهال اصلاح شده آلو انجیری: کیفیت بالا و ظاهر مشتری پسند نهال اصلاح شده آلو انجیری باعث شده تا تقاضای آن در بازار فروش بسیار بالا باشد، از آلو انجیری به صورت تازه خوری همچنین تولید انواع فراورده ها استفاده می‌کنند، بازدهی سریع داشته، تناژ میوه ای که در هکتار تولید می‌کند زیاد است به همین خاطر جزو رقم تجاری آلو شناخته می‌شود.

نهال آلو پیوندی آنجلا: ارقام نهال آلو که بومی کشور آمریکا از روی توام به درخت آلو آنجلا اشاره کرد باردهی بالا بازدهی سعدی مقاومت بالا و کیفیت فراوان میوه عالی آنجلا باعث محبوبیت آن پرده می کشاورزان شده است.

 

کلام آخر

در مورد نهال آلو باید بگوییم به دو نژاد

  • نهال زود گل آلو
  • نژاد دیرگل آلو

با توجه به منطقه احداث باغ کشاورز و باغدار می تواند هر کدام از نژاد بالا به انتخاب کند، البته کافی است از مرکز معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال خرید نهال آلو را انجام دهد تا کارشناسان و متخصصان نهالستان در تمامی مراحل احداث باغ کنار شما باشند، همچنین جهت استعلام آخرین قیمت نهال آلو کافی است کاتالوگ را از مسئول مربوطه درخواست کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی هست از درگاه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

راه های ارتباطی :

09144501003

09141832393

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پخش سراسری موزیک

شما در رسانه آهنگ و معتبرترین وبسایت های موسیقی ایرانی توضیحات بیشتر ...
برقراری تماس از طریق تلگرام aminka90@
پلیر رسانه آهنگ
00:00
00:00
00:00
لیست پخش
دانلود